Thursday, February 16, 2006

Perjuangan ini

Ya Allah...
Perjalanan ini jauh..
Daku mengharap bimbinganMu..
Cahayalah aku dengan RahmatMu..
Andai ini pena yang terakhir..
biarlah ia sebagai penyelamat buatku..nanti..
di akhirat sana..

Ya ALLAh...
tuhan yang menciptakan daku ..andai nyawa ini jadi taruhannya..
jika darah ini sebagai gantinya..
terimalah penghambaanKu ini..
tidak layak rasanya...berdiri..
kerana nikmat yang di beri..
terasa kaku lidah ini jika tidak dengan kudratMu ..

Ya ALLAH..
pandangan MU padaku amat penting..
Jangan KAu paling walau sedikit terhadapKu..
nanti kusedih Ya Rabb...
diri ini lemah..
azabkanlah daku di sini...di dunia ini ALLAH jika itu ..dapat mengurangkan penderitaanku di akhirat kelak..

Ya ALLAH Maha Pengasih..
Aku telah cuba ..sedaya upaya..seluruh kudratku..
untuk perjuangan ini..
andai aku salah lagi ya ALLAh..
ampunkan daku..
ampunkan daku..
ampunkan daku..
ampunkan daku ..
ampunkan daku..
ampunkan daku yang hina ini..

Aku lemah Ya ALLAH
Aku Goyah YA ALLAH..
Tanpa pertolongan dariMU
siapalah aku..

Jalan ini jalan yang berduri..
ia sunnahtuallah penguji iman kami....
Bukan kaya pilihan ku..
Biarlah bersama Rasuluallah saw..
junjungan yang di kasihi..
Biar terlantar di hina di sini..
agar kelak tersenyum di sana nanti.

Pergi ...sayapkiri!...
jangan toleh ke belakang lagi..
di sana Syurga menanti..
tempat asal kg akhirat kekal abadi..

#Menangislah sahabatku..
kerana semakin mudah manusia menitiskan airmata
semakin dekat ia dengan ALLAh..
semakin sering matanya sembam dengan airmata..
semakin merasa ia begitu bergantung pada YANG MAHA MENGATUR..
semakin mudah kelopak matanya dibanjiri airmata..
semakin ia tahu bahawa segala sesuatu hanya kehendak ALLAH kejadianNYA..#

*ALLAH ...
Jika hari ini aku terlalu gembira,sedarkanlah aku..
dengan amaran2 Mu..Penciptaku..
Jika ku bersedih tanpa kata,pujuklah aku dengan tarbiyyah..
Jikaku lemah dan tidak berdaya..
ingatkanlah aku bahawa
KAU sering bersama...
SEtiap waktu,tika dan masa..*

ana al -fakir wa dhoif iLALLAH..

No comments: